Pazarlama 101: Disney

MUTLULUKLAR ÜLKESİ DISNEYLAND’DEN GELEN PAZARLAMAYA DAİR 5 ALTIN KURAL


  Bir varmış bir yokmuş, uzak diyarların birinde mutluluğun peşinden koşan bir adam varmış, bir gün minik bir fareyle tanışmış ve tüm hayatı değişmiş. Unutmayın hiç ummadığınız bir anda minik bir gelişme tüm hayatınızı değiştirebilir ve bir daha hiçbir şey aynı olmaz. 



  Bildiğiniz gibi Disney klasiklerinden Aslan Kral’ın yeni versiyonu sinemalarda yerini aldı. Hazır bu kadar gündemdeyken biz de Disney’in gündem belirleme gücünü araştırmaya karar verdik. Ne yaparsa olay olan ve günlerce konuşulan Disney, nasıl oluyor da böylesine başarılı olabiliyor? Gelin hep beraber inceleyelim.

 

 

1) Mutluluk her zaman satar.


     Disney’in yaptığı tüm çalışmalar mutlu etmeyi amaçlıyor. Kurdukları dünya, dış çevre faktörlerinden, günlük stresten ve hatta kendi iç dünyamızdaki sorunlardan kaçmamıza olanak sağlıyor ve yüzümüze gülümseme yerleştirmeyi başarıyor. Unutmayın mutluluğun anlamı herkes için değişse de tüm insanlar mutlu olmayı ister.


                     

   

 
 
 

2) Bağ kurmak önemlidir.


     Disney, karakterlerini yaratırken onlara farklı kişilik özellikleri yüklüyor böylece onları içimizden biri yapıyor. Filmi izlerken o karakterle birlikte biz de onun kişiliğini paylaşıyoruz. Biri bize hayat dersleri veriyor, diğeri biraz uçarı, diğeri çok cesur… Burada en önemli nokta arada duygusal bir bağın oluşturulmasıdır ve duygusal bağlar kırılması en güç bağlardır. 


     


    Aslan Kral filminin yeni versiyonuna yapılan en büyük eleştiriler de yine bu bağlar üzerinden şekilleniyor. Film görsel efektler açısından oldukça başarılı ve izleyenlere görsel bir şölen sunuyor ancak izleyicilerin çoğu Aslan Kral’ın ilk versiyonundaki duyguyu yakalayamadıklarından şikayetçi. Bu aynı, yemeği en güzel tencerelerde son teknoloji ekipmanlar kullanarak yapıp içine tuz koymayı unutmaya benziyor. 



3) Her zaman seninleyiz.


        

   

    Filme gidip en sevdiğimiz kahramanı seyrettik, patlamış mısırımızı yedik, film bitti. Artık görüşmeyecek miyiz? Hiç olur mu öyle şey, onlar her zaman bizimle! Disney’in ürün yelpazesi öylesine geniş ki t-shirt’ten saç kremine, minik bir peluş ayıdan Disneyland’e kadar her şeyiyle bizimleler. Tanıtım falan ayrı şeyler, biz birlikte yaşıyoruz herhalde daha yakın olamayız!




4) Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için: Organize Olmak


    The Walt Disney Company, 5 ayrı bölümden meydana geliyor.

  • Medya Bağlantıları (İçeriğin Dağıtımı) 

  • Tema Parklar ve Oteller (11 tane) 

  • Tüketici Ürünleri (Lisanslı Ürünler) 

  • Eğlence Stüdyoları (İçeriğin Üretilmesi) 

  • İnteraktif Medya

Tüm bölümler birbiri ile bağlantılı çalışıyor ve sistem işliyor. Organize olmak, ne yapıyor olursanız olun o işin yapılması için en gerekli şeydir.




5) Son Problem Bükücü: Yaratıcı Olmak


    Hepimizin bildiği gibi son yılların en aranılan özelliği yaratıcılık ve inovasyon yeni trend! Gerek iş çevresi gerekse günlük yaşam, problemler olmadan yürümüyor. Bu noktadaysa problemlere yaratıcı çözümler bulmak kilit noktayı oluşturuyor. Walt Disney, hayatının en kötü dönemlerini yaşarken bile hayal etmenin ve yaratıcı olmanın insanı her türlü durumdan kurtarabileceğine inanmış. Bir bildiği vardır diye söylüyoruz...


.


 Herkes aynı yoldan gidiyorsa ve o yolun bir çıkışı yoksa başka yol bulmaktır yaratıcı olmak, farklı olmak ise herkes o yoldan giderken sizin diğer tarafa doğru yola çıkmanızdır.



Bu sayfa Pazarlama Kulübü tarafından en son 01.08.2019 10:00:32 tarihinde güncellenmiştir.

Pazarlama Kulübü

HIZLI ERİŞİM